tirsdag den 15. oktober 2013

Kylling, fyldte champignon og grillet peberfrugt



Det her var faktisk noget vi fik en torsdag aften, men jeg synes faktisk selv det endte med at se ret godt ud. Jeg brugte ca. 20 min på at lave det og smed det hele i ovnen i en halv time. Tror bare det var farvekombinationen som gjorde det så appetitligt.

Kyllingefilet
1 bakke champignon
50 g hytteost
2 tsk pesto
1 stor peberfrugt

Rens peberfrugterne og fjern stilken. Rør hytteost og pesto sammen og fyld i champignonerne.
Mariner kyllingefileterne. Jeg havde en god marinade stående, ellers tager man bare noget olie og nogle krydderier.
Rens peberfrugten, sprøjt/pensl med olie og drys med lidt timian.

Smid det hele på en bageplade og i ovnen på 200 grader i ca. 30 min. De sidste 5 min stilles ovnen på grill og 250 grader. Peberfrugterne bliver helt sorte, så skindet nemt kan pilles af og skæres i lange strimler. Pynt med kørvel.


Det handler egentlig bare om anretningen, ik? :)


1 kommentar:

  1. Det lyder da godt ok uhyre nemt og lækkert på samme tid - og anretningen fejler bestemt heller intet (;

    - Anne

    SvarSlet